כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ מס

יועץ מס

מקצועות החשבונאות השונים יכולים לבלבל לא מעט, הנהלת חשבונות, ראיית חשבון או ייעוץ מס. נראה לרבים כי עבודתם זהה והם בעצם תחת הגדרות תפקיד שונות והם מבצעים את אותן הפעולות בפועל. הדבר בהכרח שגוי, לכל אחד מהם יש את התחום בו הוא מתמחה והם כולם יחד מכלול שלם של תפקידים בכל הקשור לפיננסים.
כדי לעשות סדר בדברים בואו נסביר על כל תפקיד.

מנהל חשבונות – מאגד אצלו את כל החשבוניות שיצאו מבית העסק, את כל הקבלות מרכישות שבוצעו לעסק. תפקידו של מנהל החשבונות לשמור על כל הניירת הזו כהוכחה להוצאות והכנסות שנרשמו בעסק אם ביום מן הימים יתבקש בעל העסק להוכיח על הצהרותיו.

רואה חשבון – ראיית חשבון לומדים במוסדות אקדמאים שבסיומם אותו בוגר מקבל תעודת רואה חשבון כשהוא יודע על קוצו של יוד כל הקשור לרשויות המיסים בארץ. רואה חשבון מתפקידו לנהל תיקים פיננסיים של בתי עסקים וחברות מול הגופים הממשלתיים.

יועץ מס – עובר הכשרה מקצועית בתחום המיסים ומעניק ייעוץ ללקוחותיו בנושא מיסוי על מנת שיוכלו לצמצם את הוצאות המיסוי ככל שניתן. יועצי מס לא חייבים ללמוד תחילה ראיית חשבון, הנהלת חשבונות או כלכלה, ישנם שהגיעו לתחום אחרי לימודים אלו אך אין חובה לתעודה קודמת.

מהו תפקידו של יועץ מס?

החזרי מס – מי ששכיר ועובד בשני מקומות עבודה שונים מכיר את המושג החזרי מס אך גם לעצמאיים ישנה אפשרות להחזרים. בייעוץ מס יושבים עם הדוחות ובוחנים אם הנישום זכאי להחזרי מס.

מילוי דו"חות – תחום המיסוי הוא מסועף ומשתנה כל פרק זמן, ישנם חוקים המשתנים לא מעט פעמים וצריך לעקוב אחר השינויים בהתאם לחוק.

תכנון מס – ישנם חברות וגם עצמאיים שנעזרים בשירותי ייעוץ מס על מנת לתכנן מראש את חבות המס השנתי וליהנות מהטבות מס רלוונטיות. זו פעולה חוקית שניתן לעשות אך אין הרבה יועצי מס המציעים שירות זה.

ייצוג מול רשות המיסים – ברשות המיסים לפעמים אנחנו נתקלים במצבים שאנחנו נעדיף ייעוץ של מומחה. רשות המיסים מאפשרת או לרואה חשבון או ליועץ מס לייצג נישום.

אם בחרתם להתייעץ עם יועץ מס בעניינכם, כדאי שתשאלו אותו מה השירותים הנוספים שהוא נותן. הזכרנו תחילה כי ייעוץ מס לא לומדים בהקשר ללימודי כלכלה או ראיית חשבון אך ישנם יועצים שהרחיבו את הידע שלהם והם מעניקים שירותים נוספים עבור לקוחותיהם כמו ייעוץ וליווי עסק, ייעוץ מול ביטוח לאומי ועוד.

תחום ייעוץ מס הינו מורכב ומסובך ישנם חוקים רבים, תקנות ונהלים המשתנים בתדירות גבוהה. על מנת שלא תשלמו מיסים גבוהים ממש שעליכם לשלם וכדי שתוכלו להרוויח כמה שניתן מומלץ להתייעץ עם יועץ מס בכל הקשור למיסוי. עצמאים ושכירים יכולים לגלות כי מגיע להם החזרי מס שלא ידעו בכלל וזהו תפקידו של יועץ המס לגלות ולזהות את אותם החזרים.

תוכן עניינים

רוצים לקבל מענה מהיר ושירות? מלאו פרטים!

רואה חשבון בכפר סבא - cpa-4you

תפקידו של רואה חשבון בכפר סבא

כל חברה בישראל הרשומה כחברה בע"מ מחויבת על פי חוק לשכור את שירותיו של רואה חשבון. אם אתם מחזיקים בבעלותכם חברה המתנהלת בכפר סבא, תרצו

תוכניות חיסכון מומלצות

תוכניות חיסכון מומלצות

תוכניות חיסכון מומלצות – כשעושים צעד משמעותי כמו בחירת תוכנית חיסכון, ישנם פרמטרים רבים בהם צריך להתחשב ולא לשכוח, בכדי לשקול את הצעד החשוב והקריטי

ניהול חשבונאי

שמירת ניירות באמצעות ניהול חשבונאי יעיל

אימוץ פתרונות מודרניים לעתיד בר קיימא בסביבה העסקית המהירה של היום, לא ניתן להפריז בחשיבותו של ניהול חשבונאי יעיל. עם הצורך הגובר ברישומים פיננסיים מדויקים

לוחות מחיקים

שלושת לוחות מחיקים המובילים לעסק

לוחות מחיקים – כאשר אתם מנהלים עסק, בין אם זה סטארטאפ קטן או תאגיד גדול, אופטימיזציה של ציוד המשרד שלכם חיונית לתפעול יעיל ואפקטיבי. חלק