דו"ח שנתי לעסקים

דו"ח שנתי לעסקים

דו"ח שנתי לעסקים – בכל סוף שנת מס, מס הכנסה דורשים מבעלי עסקים להגיש דו"ח שנתי לעסקים שלהם. הדו"ח השנתי משקף למס הכנסה את ההוצאות וההכנסות של בית העסק או אדם פרטי העוסק באופן עצמאי באות שנת מס נוכחית. הדו"ח מאגד עבור מס הכנסה את הפעילויות הפיננסיות שהיו אצל אותו נישום וכך מס הכנסה עוקבים אחרי הפעולות של העסק וכך מחייבים את הנישום בתשלום המיסים לאותה השנה.

מה הדו"ח השנתי כולל?

באופן כללי הדו"ח השנתי מכיל את הפירוט המרבי בגין הפעילויות הפיננסיות של אותו עסק באותה שנת מס. כל שנה מחושבת בנפרד ברוב המקרים יש להגיש את הדו"ח עד לסוף חודש אפריל בשנה העוקבת (אלא אם ישנה הארכה מאושרת על ידי פקיד השומה הרלוונטי). אם ניכנס לעובי הקורה כדי להגיש דו"ח מלא הממצא את כל הנתונים הרלוונטיים בעבור מס הכנסה עליכם להגיש:

  • הכנסות – עליכם להצהיר על כל ההכנסות שהיו לכם לאורך השנה בנוסף בסוף השנה תצטרכו לבצע הצהרה על ההון האישי.
  • הוצאות – הצהרה על ההוצאות שיש לכם כפי שמוכרות לצורכי מס הכנסה כגון: שכר לעובדים, שירותי רואה חשבון, הוצאות פרסום ושיווק, הוצאות רכב, רכישת ציוד למשרד, שכר דירה עבור המשרדים, יעוץ מקצועי ועוד.
  • מיסים – אם במהלך השנה שלמתם על מיסים כמו מס שנוכה משכרכם או מעסקה, שלמתם מקדמת מס וכדומה, על מנת שלא ייווצר כפל תשלום מס עליכם להקפיד ברישום המס ששולם.
  • הפקדות – הפקדות כספים לקרנות כמו קרן פנסיה, קרן השתלמות ביטוח מנהלים, ביטוח לאומי ועוד עליכם להצהיר גם כן.
  • טפסים תומכים – מס הכנסה דורשים לראות מסמכים התומכים את הצהרותיכם, חשבוניות, קבלות, אישורים ועוד טפסים אחרים כמו 106 או 116 ועוד.

מי חייב בהגשת הדו"ח?

כל תושב ישראל שעבר את גיל 18 חייב בהגשת דו"ח שנתי לפי פקודת מס הכנסה. הגשת דו"ח שנתי לעסקים או לעצמאים יכול להיות תהליך לא נעים ומסורבל למי שאינו מבין בעניין. בעל עסק קטן רשאי להגיש דו"ח מקוצר לפי ההנחיות שברשות המיסים. אך גם כאן ישנם בעלי עסקים קטנים כגדולים שנעזרים בשירותי רואה חשבון על מנת למלא את הדו"חות הללו.

צרו קשר עם המומחים של צוות cpa-4you וקבלו המלצות על רואי חשבון או חשבי שכר מתאימים עבורכם.

תוכן עניינים

רוצים לקבל מענה מהיר ושירות? מלאו פרטים!

רואה חשבון בכפר סבא - cpa-4you

תפקידו של רואה חשבון בכפר סבא

כל חברה בישראל הרשומה כחברה בע"מ מחויבת על פי חוק לשכור את שירותיו של רואה חשבון. אם אתם מחזיקים בבעלותכם חברה המתנהלת בכפר סבא, תרצו

תוכניות חיסכון מומלצות

תוכניות חיסכון מומלצות

תוכניות חיסכון מומלצות – כשעושים צעד משמעותי כמו בחירת תוכנית חיסכון, ישנם פרמטרים רבים בהם צריך להתחשב ולא לשכוח, בכדי לשקול את הצעד החשוב והקריטי

ניהול חשבונאי

שמירת ניירות באמצעות ניהול חשבונאי יעיל

אימוץ פתרונות מודרניים לעתיד בר קיימא בסביבה העסקית המהירה של היום, לא ניתן להפריז בחשיבותו של ניהול חשבונאי יעיל. עם הצורך הגובר ברישומים פיננסיים מדויקים

לוחות מחיקים

שלושת לוחות מחיקים המובילים לעסק

לוחות מחיקים – כאשר אתם מנהלים עסק, בין אם זה סטארטאפ קטן או תאגיד גדול, אופטימיזציה של ציוד המשרד שלכם חיונית לתפעול יעיל ואפקטיבי. חלק